کد خبر: 1219365
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پرونده هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر جمعه با به میدان رفتن مدعیان بسته می‌شود. رقابت‌های این هفته با مصاف هوادار- ذوب آهن، ملوان – گل‌گهر و صنعت نفت آبادان- نساجی امروز عصر آغاز می‌شود و عصر فردا در حالی با برگزاری پنچ دیدار باقیمانده به پایان می‌رسد که سرخابی‌های پایتخت به مصاف نماینده‌های خوزستان می‌روند. 
دنیا حیدری

پرونده هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر جمعه با به میدان رفتن مدعیان بسته می‌شود. رقابت‌های این هفته با مصاف هوادار- ذوب آهن، ملوان – گل‌گهر و صنعت نفت آبادان- نساجی امروز عصر آغاز می‌شود و عصر فردا در حالی با برگزاری پنچ دیدار باقیمانده به پایان می‌رسد که سرخابی‌های پایتخت به مصاف نماینده‌های خوزستان می‌روند. 
رقابت‌های روز جمعه ساعت ۱۷:۱۰ با مصاف مس رفسنجان- تراکتور آغاز می‌شود. ۱۰ دقیقه بعد، اما ساعت ۱۷:۲۰ در یکی از بازی‌های حساس دومین روز از هفته نوزدهم، سپاهان از پیکان پذیرایی می‌کند. سپاهان هفته گذشته با قبول شکست مقابل استقلال بهترین فرصت را برای کم کردن فاصله خود با مدعیان (پرسپولیس و استقلال) از دست داد و برای از دست ندادن جایگاه خود ناچار به کسب برتری در این دیدار خانگی است، چراکه در غیر این صورت تراکتور به راحتی می‌تواند سپاهان را به زیر بکشد و خود را به جمع سه تیم برتر جدول برساند و بی‌شک این چیزی نیست که مورایس بخواهد، خصوصاً که این روز‌ها زمزمه‌هایی نیز در خصوص ایجاد تغییرات احتمالی در کادر فنی سپاهان به گوش می‌رسد و سرمربی زردپوشان به وضوح تیغ تیز تغییر را زیر پای خود حس می‌کند. اما بدون شک بعد از برتری سپاهان مقابل شمس‌آذر در جام حذفی، زردپوشان انگیزه و روحیه خوبی برای مصاف امروز مقابل پیکان دارند، تیمی که با کسب ۱۴ امتیاز از ۱۸ بازی اخیر خود در رده سیزدهم جدول قرار دارد و هفته گذشته نیز به تساوی برابر نفت آبادان رضایت داد. 
 
 در ادامه، ساعت ۱۷:۳۰ شمس‌آذر از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند و همزمان با این بازی در یکی دیگر از بازی‌های حساس روز جمعه، فولاد در آزادی میهمان پرسپولیس است. فولاد که این فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند برای سومین بار دست به تغییر کادر فنی زده و حالا سکان هدایت این تیم بعد از مارتینز اسپانیایی به دست احمد آل‌نعمه سپرده شده است. مربی که در سه بازی اخیر فولاد موفق به کسب یک برد و یک مساوی شده و در یک بازی نیز متحمل شکست شده است. اما بی‌شک سخت‌ترین آزمون این مربی جوان، بازی روز جمعه برابر پرسپولیس است، خصوصاً یک آزادی فردا به همراه پرسپولیس علیه فولاد است. مدافع عنوان قهرمانی که بعد از جدایی یحیی دوران جدیدی را با اوسمار آغاز کرده، بی‌شک بعد از برتری هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن و بردی که در یک‌شانزدهم جام حذفی کسب‌کرد، انگیزه زیادی برای کسب برتری در بازی فردا مقابل دیدگان هوادارانش دارد. 
دیدار دو تیم در دور رفت رقابت‌های این فصل با برتری پرسپولیس در خوزستان به پایان رسید و حالا فولاد که هفته گذشته به تساوی برابر ملوان رضایت داده بود، امیدوار است با دست پر آزادی را ترک کند، اما اوسمار هم خوب می‌داند از دست دادن امتیاز در این دیدار تا چه اندازه می‌تواند کار او را برای کم کردن فاصله با صدر جدول سخت کند، به همین دلیل هم تمام هدفش کسب برتری در برابر هواداران خودی است، خصوصاً که می‌داند هنوز تا رسیدن به محبوبیت یحیی در پرسپولیس فاصله بسیاری دارد. فولاد برخلاف پرسپولیس یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ را با ۹ گل زده در اختیار دارد، درحالی‌که پرسپولیس با وجود تمام انتقاد‌هایی که به خط حمله آن می‌شود، در ۱۸ بازی اخیر، ۲۲ مرتبه دروازه حریفان را گشوده و این در حالی است که ۱۱ مرتبه دروازه‌اش باز شده و این یعنی فولاد کار ساده‌ای نه برای بسته نگه داشتن دروازه خودش دارد و نه برای باز کردن دروازه سرخپوشان پایتخت. اما بی‌شک انگیزه دو تیم برای کسب برتری می‌تواند نمایشی قابل توجه را از دو تیم به تصویر بکشد. 
 
پرونده بازی‌های روز جمعه بعد از مصاف ساعت ۱۹:۴۵ استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران بسته می‌شود. صدرنشین لیگ که همین چند روز قبل با قبول شکست مقابل مس رفسنجان از گردونه رقابت‌های حذفی کشور کنار رفت، عصر جمعه با استقلال خوزستان یکی از قعرنشینان لیگ دیدار می‌کند. تیمی که با کسب ۱۲ امتیاز از دو برد، شش مساوی و ۱۰ باخت در رده چهاردهم جدول قرار دارد و بی‌شک حریف دست و پاگیری برای نکونام و یارانش نیست. هرچند که نمی‌توان هیچ حریفی را دست‌کم گرفت و این را نکونام بعد از شکست تیمش مقابل مس رفسنجان در جام حذفی بهتر از هر کس دیگری می‌داند، اما وضعیت نابسامان آبی‌پوشان خوزستان نیازی به توضیح ندارد و استقلال می‌تواند با عبور از همنام خوزستانی خود در آخرین بازی هفته نوزدهم، جایگاه خود در صدر جدول را مستحکم‌تر و کار رقبا را برای رسیدن به این جایگاه سخت‌تر کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار